Voorbeeld Goodbrandz

Dutch Sustainable Fashion Week: zet het verhaal centraal

Goodbrandz verkoopt duurzame kleding aan winkels. Oprichter en eigenaar Cecile Scheele begon in 2010 met het doel om het aanbod van duurzame kleding in Nederlandse winkels te vergroten. Op dit moment levert Goodbrandz aan bijna 400 winkels door het hele land.

In 2015 organiseerde Goodbrandz voor de tweede keer de Dutch Sustainable Fashion Week. Het doel is om duurzame mode zichtbaar te maken; consumenten weten vaak niet wat het is, waar ze het aan kunnen herkennen en waar het verkrijgbaar is. Van 9 tot 18 oktober stonden in winkels in heel Nederland duurzame kledingmerken in de schijnwerpers. Een groot succes, het aantal deelnemende winkels is gegroeid van ruim 80 naar 150 winkels dit jaar. Cecile Scheele: “Ik was erg enthousiast over de vele positieve blogs en vlogs van fashionista’s en bloggers over het initiatief. Duurzame kleding is modisch!”

Tijdens het openingsevenement van de Dutch Sustainable Fashion Week zorgde Goodbrandz dat consumenten achter het verhaal van duurzame kleding konden komen. De deelnemende winkels ontvingen een communicatiepakket, met daarin onder andere hangtags, banners en folders.

Het evenement zorgde voor veel publiciteit. Landelijke dagbladen schreven erover, de NOS was aanwezig en Glamour tipte de week als top 3 things to do this week. “Met de Dutch Sustainble Fashion Week bouwen we aan de groeiende awareness rond duurzame mode. We laten zien dat duurzaamheid echt wat oplevert.” aldus Cecile Scheele.

 

 

Tip

Houd er rekening mee dat consumenten veelal onbewust de voorkeur geven aan een bekend merk boven een nieuw, duurzaam product. 

Lees verder

Tip

Consumenten geven onbewust de voorkeur aan een bekende situatie boven een onbekende situatie. Zorg dus dat de consument vertrouwd raakt met een nieuw product of nieuwe dienst.

Lees verder
ABN AMRO Sustainable Diamond Jewellery Guide Backstage bij Macintosh Retail Group: Een kijkje achter de schermen