Wehkamp onderzoekt aankoopintenties duurzame producten

Wehkamp gaat een groep van enkele honderden klanten, die online een duurzaam product hebben aangeschaft, vragen naar hun aankoopintenties. Wat is de belangrijkste reden om een duurzaam product aan te schaffen? Heeft de klant het product bewust gekozen vanwege de duurzaamheidaspecten? Welke informatie over het duurzame product vond de klant nuttig? Of had de klant behoefte aan meer of andere informatie om over te gaan tot aanschaffen van het duurzame product? Wehkamp kijkt ook naar het moment van informatievoorziening: is dit het meest gewenst tijdens het presentatiemoment van het duurzame product op de website, of toch op een ander moment (eerder dan wel later)?

Deze vragen en meer maken onderdeel uit van de steekproef die Wehkamp de komende tijd gaat uitvoeren.

Wehkamp is een van de onderliggende merken van RFS Holland Holding B.V., en met 1,7 miljoen vaste klanten, ruim 145 miljoen bezoekers per jaar en meer dan 7 miljoen zendingen per jaar de grootste lifestyle webwinkel van Nederland. Het assortiment bestaat uit zo'n 180.000 artikelen verdeeld over Mode, - Huis, Tuin & Do It Yourself, - Elektronica, Entertainment & Huishoudapparatuur, - Sport & Vrije Tijd en Beauty & Wellness.

Met de resultaten uit de steekproef bekijkt Wehkamp haar ze communicatie over duurzame producten verder kan verbeteren. Eerste resultaten worden eind 2015 verwacht. 

Nieuwsgierig naar wat Wehkamp nog meer doet op het gebied van duurzaamheid? Klik op onderstaande links.

V&D: ‘Mag het een tasje minder zijn?’ ABN AMRO Sustainable Diamond Jewellery Guide